هشدار مهم قبل از خرید روغن موتور

هشدار مهم قبل از خرید روغن موتور

امروزه با توجه به وجود تعداد بسیار زیاد خودرو در جهان ، استفاده از روغن موتور اهمیت زیادی پیدا کرده است، زیرا روغن موتور نوعی روانکار صنعتی پیشرفته برای بهینه سازی موتور خودروها می‌باشد که در انواع مختلف تولید می‌شود.

در راستای افزایش تقاضای روغن موتور با کیفیت مردم در جهان، برخی تولید کنندگان روغن موتور دست به تولید نانو افزودنی‌های پیشرفته کرده‌اند که استفاده از آن در موتور خودروها تحول و معجزه‌های بسیاری در کارکرد خودرو به همراه دارد.

فریب قیمت ارزان روغن موتور را نخورید.
یکی از اشتباهات رایج افراد در انتخاب و خرید روغن موتور برای خودروی خود، گشتن به دنبال محصولاتی ارزان قیمت است. همواره مشاهده کرده‌ایم که در تمام حوزه‌ها برخی محصولات قیمت بسیار پایینی نسبت به محصولات مشابه دارند. توجه داشته باشید که یافتن این محصولات ارزان قیمت به هیچ عنوان یک پیروزی برای شما نیست و می‌تواند مشکلات و دردسرهای زیادی برای شما بسازد. زیرا با استفاده از روغن موتورهای ارزان قیمت نه تنها هیچ بهبود عملکردی در موتور خودرویتان مشاهده نخواهید کرد، بلکه در طولانی مدت هزینه‌ها و خرابی‌های زیادی نیز نسیب خودروی شما خواهد شد.

به اصل بودن روغن موتور توجه کنید.
برخی تولید کنندگان روغن موتور در ایران وجود دارد که محصولاتی بی کیفیت را وارد بازار می‌کنند. قطعا با استفاده از این محصولات، مشکلات عمده‌ای در موتور خودروی شما ایجاد خواهد کرد که شاید مجبور باشید چندین برابر قیمت خود محصول جهت تعمیرات خودروی خود هزینه کنید. این اتفاقات تماماً به دلیل عدم توجه به اصالت کالاها صورت می‌گیرند و به تمام افراد توصیه می‌شود همواره به دنبال خرید روغن موتور اصل باشند. قطعا خرید یک روغن موتور اصل و با کیفیت، بسیار کم خرج‌تر و بی دردسرتر از خرید روغن موتور ارزان قیمت  خواهد بود.

روغن موتور مناسب خودروی خود را استفاده کنید.
قدرت موتور و شیوه کارکرد هیچ کدام از خودروها در جهان یکسان نیست و هر کدام مشخصات فنی مختلفی دارند. همین باعث شده تا روغن موتورها در کیفیت و مشخصات متنوع تولید و به بازار عرضه شوند و تمام دارندگان خودرو بتوانند برای خودروی خود روغن موتور خریداری کنند. توصیه می‌شود قبل از هرگونه خرید روغن موتور، حتما روغن موتور مناسب برای خودروی خود را بیابید. زیرا استفاده از روغن موتور نا مناسب برای خودروی شما هیچ تاثیری نخواهد داشت و حتی احتمال دارد از کیفیت کارکرد آن بکاهد.

همیشه محصول خارجی نشان دهنده کیفیت بالا نیست.
بر خلاف تصورات، خارجی بودن محصول به هیچ عنوان نشان دهنده بالا بودن کیفیت آن نیست. اگر در وبسایت‌های خارجی بررسی کنید، قیمت تمام روغن موتورها را می‌توانید در آن‌ها بیابید. با یک محاسبه سر انگشتی قیمت روز دلار، می‌بینید که محصولاتی با قیمت ۴ میلیون نیز وجود دارد. از طرفی دیگر مشابه همان محصول در ایران با نام کالای خارجی به قیمت خیلی ارزان تر به فرش می‌رسد. خرید چنین محصولاتی یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا جدیدا در کشور ایران سو استفاده از نام کالاهای خارجی زیاد شده و کلاهبرداری‌های گسترده‌ای از این طریق صورت می‌گیرد.

قبل از تعویض روغن موتور از محلول شستشو استفاده کنید.
استفاده از محلول شستشو قبل از تعویص روغن موتور در بین مکانیک‌ها در ایران معمول نیست. محلول‌های شستشو موادی هستند که آن را در موتور می‌ریزند و تمام آلودگی‌های روغن موتور قبلی را از بین می‌برد. با این اتفاق موتور خودرو کاملا آماده برای روغن موتور بعدی است و سپس می‌توانید روغن موتور جدید را به موتور خودرو اضافه کنید. با این کار اثر بخشی روغن موتور چندین برابر می‌شود و روغن موتور در بهترین نسخه خود، قطعات موتور خودرو را روانکاری می‌کند.

ثبت دیدگاه

ایمیل شما منتشر نمی شود* ضروری